неділя, 23 жовтня 2016 р.

З досвіду використання лінгвістичної гри "Ларди" на уроках англійської мови



Лінгвістичну гру  «Ларди» можна віднести  до тих, що  стануть незамінними на учительському столі. Лексика підібрана за основними десятьма темами, що вивчаються в середній та старшій  школі. В свою чергу, ці теми можна розділити на підтеми, наприклад, «Світ тварин» можна розбити на: дикі тварини, домашні тварини, птахи, морські тварини, комахи, земноводні, або, наприклад, тему «Світ суспільства» можна виділити в підтеми: професії, суспільство, держава, діяльність, людина і використовувати лексику під час уроків не лише як допоміжний, а й як основний матеріал на уроках у 2-11-х класах.
Цікавість цієї гри для дітей не викликає жодних сумнівів, тому що грати люблять не тільки в початковій та середній школі. Сучасні старшокласники, коло інтересів яких обмежене Інтернетом, телебаченням тощо, із задоволенням сприймають можливість пограти під час уроку.
Кількість мов на цих картках є дуже зручним моментом. Наявність українського та російського перекладів є дуже корисною для учнів. Специфіка міста Славутича полягає в тому, що діти живуть в двомовному середовищі, у школі – переважно українська, вдома та поміж собою спілкуються майже виключно російською.  Головною перевагою цієї гри є два аспекти.
Перший – ця гра завжди є під рукою і має зручне оформлення. На сьогоднішній день можна знайти багато цікавих ігор та допоміжних засобів для використання під час уроку іноземної мови, але при цьому є один нюанс, вони не є універсальними, бо якісь можна використати, наприклад, під час вивчення певної теми раз на рік, інші оформлені на CD (але чи багато кабінетів іноземних мов  оснащених комп’ютерами?), наступні ігри є персоніфікованими, і тут можна зіштовхнутися з проблемою розмножити завдання або матеріал.
Іншим аспектом є  те, що лінгвістичну гру «Ларди»  можна використовувати на будь-якому етапі навчального процесу, починаючи з етапу підготовки до сприйняття іншомовного мовлення під час введення в іншомовну атмосферу, наприклад, складання речень/ситуацій, пошук загального, пошук аналогів тощо, також під час основної частини уроку для активізації лексичного матеріалу та для повторення і закріплення. Матеріали даної гри можна використати  під час перевірки різних типів  діяльності учнів (аудіювання, письмо, говоріння ). Особливо корисною ця гра є для розвитку мислення та пам’яті. За допомогою лінгвістичної гри «Ларди» їх можна розвивати, покращувати, удосконалювати. Майже всі ігри, в які грають діти з картками «Ларди» направлені на розвиток цих пізнавальних процесів. На уроці слід грати більше, і не тільки тому що так веселіше і цікавіше. Справа в тому, що чи не єдиним змістом цих ігор є саме можливість обміну різними підходами у виконанні ігрових завдань і, тим самим, розширенні діапазону мислення кожного учасника.

Запропонована гра має перевагу ще й у тому, що дає можливість залучити до роботи на уроці не тільки сильних учнів, а й слабкіших, бо, дивлячись, з якою цікавістю грають сильніші діти, у слабших теж з'являється мотивація до навчання.








Немає коментарів:

Дописати коментар